Så fik jeg støvet undervisningskompetencerne af…

For tiden sidder 30 studerende og skriver eksamensopgave på mit kursus i kulturformidling på Københavns Universitet. Faget har bådet budt på journalistik, kritik og anmeldelse, debatstof, SoMe, podcast, museums-, teater- og biblioteksformidling samt hvad de studerende selv har budt ind på. 

Mens de sveder over pensum og spændende problemer om formidling til unge, museumstekster, kritikkens tilstand, lydfortællinger,  youtube-essays og meget andet, læser jeg deres evalueringer. Det gør mig simpelthen utroligt stolt, at de er så glade og skide søde. 

»Det har været nogle rigtigt spændende emner, du har taget op. Det har også været super fedt, med hele den der “i relation til den virkelige verden” vinkel, vi har haft gennem hele kurset. Fedt med interessante gæsteoplæg!«

Her siger jeg tak til Anders Olling, Katrine Hornstrup Yde, Rasmus Bo Sørensen og Audun Lindholm. 

»Det har virket godt for mig, at undervisningen har været så inddragende og det har været fedt, at blive “tvunget” til at tage stilling til de forskellige kulturprodukter, man læser/ser/hører, i løbet af ugen, på en anden måde end før kurset. Desuden har det sparket mig igang med at opsøge mere af den slags, som faktisk blev syltet lidt til fordel for lektier og “pligtlæsning”«.

»Super fedt og lærerigt fag, der har fået mig til at skrive (omend bare til skuffen i første omgang 😉 )«

Jeg vil utroligt gerne undervise i formidling, skriveprocesser og tekstredigering igen. Især hvis de studerende er lige så søde.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *